Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 153

Echipament nou la Padrino Slatina

14.01.2019
Echipament nou la Padrino Slatina
In decursul lunii octombrie am vizitat societatea Padrino SRL din Slatina si am stat de vorba cu directorul general al acesteia, ing. Mircea Zavelca, pentru a afla detaliile livrarii unui prim concasor cu falci mobil pe senile Terex-Finlay J-1170DD, achizitionat de la Ret Utilaje. Am vizitat cu aceasta ocazie toate site-urile de productie ale Padrino SRL, care nu sunt putine si se intind pe multe hectare la periferia orasului Slatina, si am aflat multe detalii despre planurile de dezvoltare ale grupului de companii. Ne-a placut implicarea activa a dlui Zavelca in toate activitatile companiei, pornind de la viziunea de dezvoltare macro a grupului, pana la o multitudine de detalii tehnice pe care le coordona cu o mare u surinta. Prin fiecare loc pe unde am trecut a dat indicatii, a raspuns la intrebari si a gasit solutii rapide, atat administrative, operationale dar si tehnice. Inca odata semn ca omul sfinte ste locul, peste tot se vedea mana si implicarea sa de gospodar. Iata in cele ce urmeaza ce ne-a povestit dansul.

Masini&Utilaje: Povestiti-ne cum ati inceput activitatea companiei Padrino? Cum ati ales-o si, nu in ultimul rand, de ce ati ales numele Padrino pentru societate?
Ing. Mircea Zavelca: Am infiintat firma in anul 2005, cu domeniul principal de activitate constructii de drumuri si poduri. Mi-a placut domeniul si de aceea l-am ales, am avut cativa prieteni care deja lucrau in acest domeniu si am invatat de la acestia, eu nu mai lucrasem in sector inainte. Ne focusam pe lucrari in judet si judetele limitrofe, nu mergem mai departe de atat deoarece sunt prea multe de facut aici la noi. Compania se numeste Padrino pentru ca am foarte multi fini, iar in italiana nas se traduce “padrino”. Asa i-a ramas numele.

Masini&Utilaje: Ce parc actual de utilaje aveti?
Ing. Mircea Zavelca: Avem o plaja larga de utilaje, de la utilajele de contructii de drumuri si poduri, finisoare de asfalt, cilindri compactori, camioane. Avem multe branduri de utilaje, printre care Wirtgen, Caterpillar, Volvo sau Komatsu, cat si multe altele. In cadrul companiei avem si activitatea de sortare si concasare, avem propriile noastre balastiere, statii de asfalt si statii de betoane. Avem creat in timp un circuit inchis care sa ne ajute sa ne desfasuram activitatea fara sa depindem de exterior prea mult.

Masini&Utilaje: Ati inceput asadar cu lucrarile de constructii si in timp v-ati dezvoltat activitati de furnizare a propriei materie prime? Care au fost pasii?
Ing. Mircea Zavelca: Da, dezvoltarea a survenit progresiv. Am inceput mai usor, cum incepe orice companie, dupa aceea am achizitionat o prima statie de sortare. Si pentru ca am fost foarte multumit de prima statie, am achizitionat-o si pe a doua de o capacitate mai mare. In viitor planuim sa dezvoltam si o fabrica de paleti, totul automatizat, plus inca o fabrica de tuburi si tot ceea ce inseamna canalizare si prefabricate din beton.

Masini&Utilaje: Ati achizitionat deja utilajul nou pentru productia de prefabricate?
Ing. Mircea Zavelca: Acum suntem in negocieri, insa in curand estimam ca vom face achizitia.

Masini&Utilaje: Ati realizat achizitii de utilaje prin intermediul fondurilor europene pana in prezent?
Ing. Mircea Zavelca: Da, am avut mai multe proiecte pe fonduri europene dezvoltate pana in prezent. Si ultimul este chiar cel prin care am achizitional concasorul Terex-Finlay. Este vorba de activitatea de demolari, in zona asta chiar nu aveam utilaje. Sunt cateva intreprinderi locale ce urmeaza sa fie demolate si am cumparat acest utilaj in perspectiva aceasta. Deja activitatea a inceput, s-a demolat o constructie foarte mare pe care urmeaza sa o concasam noi, deja avem contractul in derulare.

Masini&Utilaje: Ce se intampla cu materialul ramas dupa concasare?
Ing. Mircea Zavelca: Materialul ramas il vindem sau il folosim in constructia de drumuri, pentru infrastructura, in acest fel materialele se recicleaza. Unul din pasii concasarii materialului este scoaterea fierului, prin intermediul unei tehnologii care foloseste magnet. La fiecare statie se pune acest magnet, care scoate fierul pe de-o parte si piatra pe alta. Utilajele le-am achizitionat in septembrie a.c. si sunt extrem de fiabile si performante, am fost in fabrica in Irlanda de Nord si am fost foarte multumit de ceea ce am vazut acolo. Pana in prezent nu am facut decat probele tehnologice, in productie efectiv cred ca vor intra la finalul lunii octombrie a.c., atunci vor incepe efectiv sa concaseze.

Masini&Utilaje: Ati mai colaborat cu societatea Ret Utilaje inainte? Cum ati ajuns sa ii alegeti pe ei?
Ing. Mircea Zavelca: Nu, aceasta este prima noastra achizitie de la dansii. Nu i-am ales eu, ei m-au ales pe mine cand s-au inscris la licitatie. Licitatia este publica, s-au inscris mai multe firme, insa ei au fost cei mai buni, au oferit cele mai bune conditii si au insumat punctajul cel mai mare la final. Criteriul achizitiei nu a fost pretul cel mai scazut, ci cel mai bun raport tehnico-economic, doarece ne dorim utilaje performante si eficiente si suntem constienti ca trebuie sa platim pentru calitate. Comunicarea cu dansii a fost foarte buna, sunt foarte profesionisti, ceea ce au spus aia au facut. Inca o bila alba au obtinut-o pentru ca au avut termenul de livrare cel mai rapid, termenul de livrare la unul dintre concasoare a fost 30 zile, iar pentru cel de al doilea 90 de zile. O diferenta notabila fata de celelalte oferte. Asadar i-am ales si am pornit la drum impreuna iar eu sunt sigur ca vom face treaba buna.

Masini&Utilaje: Aveti un motto dupa care va ghidati in viata, cat si in activitatea profesionala, rezultat din experienta dvs de pana acum?
Ing. Mircea Zavelca: Da, am o vorba care si-a demonstrat mereu valabilitatea, in tot ceea ce am facut: “daca nu esti serios, nu faci nimic in viata”. Asadar, fii serios si lucrurile bune se vor intampla!
Anul XIV, nr. 157, apr 2019
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

TRUCK POWER , Martie 2019
 
Truck Power, Martie 2019

NEXT AUTO, Februarie 2019
 
NEXT AUTO, Februarie 2019

Trenchless Romania, November 2018
 
Trenchless Romania, November 2018

Concrete Romania, August 2018
 
 
 
 

PARTENERI