Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 153

MANITOU MRT 2550 PRIVILEGE+, liderul incarcatoarelor telescopice rotative

23.01.2019
MANITOU MRT 2550 PRIVILEGE+, liderul incarcatoarelor telescopice rotative
Lansat in premiera in urma cu 25 ani, conceptul de incarcator telescopic rotativ dezvoltat de compania Manitou in cadrul seriei MRT – o singura masina, trei functionalitati, incarcator, macara si nacela autopropulsata cu brat telescopic, s-a dovedit a fi solutia cea mai flexibila pentru rezolvarea cerintelor in permanenta schimbare de pe un santier.

Seria MRT de incarcatoare telescopice rotative este impartita in doua clase: clasa MRT Easy,
cu cinci modele de baza si pana la 18 versiuni, si clasa MRT Privilege Plus, cu cinci modele de baza. Principalele deosebiri intre cele doua clase constau in primul rand in capacitatea superioara de ridicare a modelelor din clasa MRT Privilege Plus, precum si in diferenta constructiva a sistemelor de calare, stabilizatori pivotanti pentru clasa Easy, respectiv stabilizatori telescopici pentru clasa Privilege Plus.

Incarcatoarele telescopice rotative din gama MRT Privilege Plus, de la MANITOU, recunoscute pe piata masinilor de constructii polivalente ca produse de referinta absolute, au beneficiat permanent de noi upgradeuri care le situeaza pe o treapta evolutiva superioara in ceea ce priveste performantele si caracteristicile de lucru. Caracteristicile tehnice, dovedite pana acum, si tehnologiile implementate pe masinile din gama MRT Privilege Plus le-au garantat utilizarea in sectorul constructiilor si infrastructurii, acolo unde piata pune accent pe doua criterii tehnice, compactitate si capacitate de ridicare.

Din acest punct de vedere, MRT 2550 P+ este unul dintre cele mai apreciate modele din gama Privilege Plus. Motorul Mercedes de ultima generatie ce echipeaza modelul MRT 2550 P+, cu 4 cilindri si o cilindree de 5,13 litri, este in total acord cu normele actuale de mediu UE Stage IV/US EPA Tier 4 Final, dezvolta 115 kW si este echipat cu sisteme moderne de post tratare a gazelor de evacuare, SCR cu AdBlue si EGR. Valoarea ridicata a cuplului motor (675 Nm) se intinde pe o plaja de turatii larga, astfel incat motorul dispune de o rezerva de putere substantiala.

Transmisia hidrostatica continua, cu regulator al puterii hidraulice, este cuplata la o cutie de viteze cu doua rapoarte de transmitere, permitand adaptarea permanenta a vitezei de deplasare si a fortei de tractiune, pe orice teren. Sunt doua moduri selectabile de deplasare: mod «santier» si mod «sosea». Viteza maxima de deplasare este de 40 km/h. Caracteristicile tot teren si manevrabilitatea deosebita sunt determinate de cele 4 roti motrice si directoare (cu 3 moduri de lucru) si puntea posterioara oscilanta cu blocare automata, ce asigura o aderenta optima in orice situatie. Oricare ar fi sarcina deplasata, sistemul de franare, cu frane multi-disc in baie de ulei si reglaj automat, situat in interiorul puntilor, actioneaza asupra celor 2 punti cu o eficienta maxima. Frana de stationare se activeaza automat. Suspensia hidropneumatica asigura confortul pe distante lungi de deplasare si, totodata, asigura corectarea inclinarii masinii in plan longitudinal si transversal.

Veritabile masini polivalente «3 in 1», modelele MRT 2550 P+ adauga alte dimensiuni termenilor de flexibilitate, siguranta si productivitate, atunci cand sunt utilizate pe santierele de constructii in modulele de baza: incarcator, macara sau nacela cu brat telescopic. O gama completa de echipamente de lucru originale de la Manitou, adecvate sectorului constructiilor, sunt disponibile pentru MRT 2550 P+ pentru oricare dintre cele trei module de operare de baza. Sistemul de recunoastere a accesoriilor «E-RECO», detecteaza automat accesoriul instalat si propune diagrama de lucru corespunzatoare modului de echipare. Toate functiile bratului telescopic si ale accesoriilor pot fi controlate cu usurinta de la distanta prin radio-comanda.

Experienta dovedita in timp de Manitou, in proiectarea si realizarea de platforme de acces la inaltime, si-a pus amprenta si asupra modului de functionare nacela, in special in revolutionara si inovativa configuratie nacela pendulara sistem 3D, cu doua brate articulate, care s-a dovedit extrem de eficienta pentru lucrarile de intretinere a infrastructurii rutiere, in aplicatii dificile, cu deosebire sub poduri si viaducte. Nacela 3D de la Manitou, asigura securitatea maxima celor doua persoane din nacela, o zona de lucru atat pozitiva, cat si negativa, gratie posibilitatii de rotire a bratului purtator de nacela pana la 340o, intrun sens sau altul, fara a muta masina.

Conceptul de amplasare tip foarfece si modul de functionare al stabilizatoarelor telescopice duplex, asigura activarea rapida, extinderea simultana sau individuala a stabilizatorilor, totala sau partiala, in functie de configuratia suprafetei de teren si de eventualele obstacole. Pentru siguranta operarii pe stabilizatori, calculatorul de bord asigura realizarea orizontalitatii masinii si adapteaza proportional diagrama de lucru in functie de pozitia stabilizatorilor. Controlul optim al masinii este asigurat de la ergonomicul post de lucru al operatorului, din moderna cabina, spatioasa, confortabila si in intregime vitrata. Cabina raspunde normelor de siguranta ROPS/FOPS.

Coloana de directie, volanul si scaunul sunt reglabile. Doua joystick-uri cu comenzi electro proportionale, pentru manipularea sarcinii fara efort si cu precizie, sunt disponibile in echiparea standard. Ele asigura cumularea in acelasi timp a tuturor manevrelor legate de miscarea bratului telescopic si a accesoriilor instalate.

Tabloul de bord se prezinta sub forma unui ecran digital color multifunctional, de 7 inch, cu sistem de diagnosticare integrat. Pe ecran se pot vizualiza diagramele de sarcina pentru a urmarii pozitia sarcinii in timp real, iar parametrii de siguranta ai zonei de lucru pot fi delimitati de operator.

Pentru o siguranta suplimentara, inainte de inceperea operatiunilor se declanseaza functia de autodiagnosticare care, in caz de anomalii sesizate, blocheaza miscarile masinii si afiseaza pe ecran defectiunea. O excelenta vizibilitate este asigurata asupra accesoriilor si incarcaturilor, scaunul basculand electric pentru ca operatorul sa poata urmarii sarcina la inaltime, iar geamurile sunt prevazute cu sisteme electrice de dezaburire si degivrare. Optional sunt disponibile camere video, pentru sporirea sigurantei manevrelor.
Anul XIV, nr. 155, ian 2019
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Trenchless Romania, November 2018
 
Trenchless Romania, November 2018

TRUCK POWER , Octombrie 2018
 
Truck Power, Octombrie 2018

NEXT AUTO, Septembrie 2018
 
NEXT AUTO, Septembrie 2018

Concrete Romania, August 2018
 
 
 
 

PARTENERI