Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 155

#India with BKT

12.02.2019
#India with BKT
La inceputul lunii ianuarie a acestui an am calatorit in India ca urmare a invitatiei oficiale din partea partenerilor nostri Balkrishna Industries Limited (BKT), care se numara printre principalii producatori de anvelope Off-Highway din lume, pentru a vizita fabrica BKT din Bhuj, din statul indian Gujarat, cu o suprafata de peste 120 hectare, care a luat nastere in 2015 pentru a satisface cererea de anvelope aflata in permanenta crestere in toata lumea. Aceasta a costat peste 500 milioane de dolari, este dotata cu masini si structuri de productie de avangarda, avand o pozitie strategica la mica distanta de portul comercial Mundra, care este deja un important hub logistic pentru exporturile BKT.

La Bhuj se afla Centrul de Cercetare-Dezvoltare BKT, care a initiat o adevarata schimbare de ritm pentru multinationala indiana pe piata mondiala a anvelopelor Off-Highway si tot aici se construieste o instalatie noua care se va intinde pe aproximativ 8 hectare si este destinata producerii negrului de fum (carbon black). Noua instalatie va asigura, de fapt, aprovizionarea in mod continuu cu materie prima pentru productia in permanenta crestere a anvelopelor. Instalatia de carbon black este un element suplimentar in strategia de afaceri pe termen mediu si lung a companiei.
Aceasta instalatie va permite companiei sa garanteze si mai bine calitatea materiilor prime datorita verificarilor in amonte, cu exactitate mai mare ale intregului proces. In cadrul conferintei de presa organizate la hotel Trident din Mumbai am aflat de urmatorul proiect de constructie al companiei in Statele Unite ale Americii, in valoare de 100 de milioane de USD, pentru un nou amplasament de productie, care va aproviziona intreaga regiune americana. Noul amplasament productiv va deveni prima unitate de productie a grupului din afara granitelor Indiei.
Este cunoscut de toata lumea ca Europa reprezinta, la ora actuala, piata de vanzare cea mai mare pentru BKT, cu o valoare echivalenta a peste jumatate din cifra de afaceri globala a companiei. Cu toate acestea, cele doua Americi
devin o piata tot mai interesanta si in expansiune. Perspectivele, putin spus pozitive, au facut ca multinationala sa decida construirea unei noi sucursale, controlata pe deplin in SUA si proiectata pentru o capacitate de productie anuala de circa 20.000 de tone metrice pe intregul segment Off-Highway. Restul cererii de anvelope va fi furnizata in continuare direct din India.

Mai multe detalii despre fabrica din Bhuj, dar si planurile de viitor ale companiei Balkrishna Industries Limited (BKT) am aflat de la Arvind Poddar, Presedinte si Director General al companiei. 

Masini&Utilaje: Fabrica din Bhuj este realmente impresionanta. Cati oameni lucreaza acolo in prezent si cate locuri de munca veti mai crea odata ce fabrica negrului de fum (carbon black) va fi terminata?
Arvind Poddar: La acea fabrica lucreaza aproximativ 3.500 de oameni. In urma finalizarii acestui proiect vom angaja inca 30-40 de muncitori.
Masini&Utilaje: In ceea ce prive ste productia, care este capacitatea lunara a fabricii in Bhuj?
Arvind Poddar: In fabrica de la Bhuj, capacitatea finala este de 400-425 tone metrice pe zi si, practic, lucram 363  zile pe an.
Masini&Utilaje: Ati mentionat o viitoare fabrica in SUA, care sunt cele 5 existente?
Arvind Poddar: Construita in 1988, prima noastra fabrica este in vestul Indiei, in Aurangabad si pe care o vom reconstrui pana in 2020. Celelalte doua fabrici sunt in nordul Indiei, si anume Bhiwadi, construita in 2002 si Dombivali, inaugurata in 2004. Cea de-a patra este Chopanki si se afla in apropierea capitalei Delhi, urmata de cea vizitata si de dumneavoastra din Bhuj, India de Vest.

Masini&Utilaje: Ce parere aveti despre piata de anvelope din Romania?
Arvind Poddar: Piata romaneasca de anvelope este in crestere in conformitate cu asteptarile noastre, dar exista intotdeauna loc de mai bine.
Masini&Utilaje: Ati mentionat ca scopul suprem este de a deveni lider al sectorului off Highway, cand credeti ca se va atinge acest obiectiv?
Arvind Poddar: Astazi suntem la aproximativ 6% din cota de piata mondiala. Tinta noastra este de 10% pana la 2025. In ceea ce priveste titlul de lider nu stim sigur, dar vom fi cu siguranta unul dintre principalii factori cheie din sectorul off-Highway, iar in urmatorii 5-6 ani vom atinge 10% din cota de piata mondiala din sectorul in care activam.
Masini&Utilaje: Ce ne puteti spune despre viitoarea fabrica din SUA, aveti o locatie pentru aceasta?
Arvind Poddar: Inca suntem in discutii, echipa noastra lucreaza la acest aspect si cred ca in primul trimestru al acestui an vom avea o locatie, apoi vom incepe constructia efectiv care va dura un an si jumatate.
De aceea fabrica din Bhuj este Game Changer, pentru ca ne-a permis sa exploram
noi oportunitati, sa ne asumam noi provocari si totodata sa ne extindem considerabil prin raport cu unitatile de productie detinute anterior.


Despre demersurile comerciale ale companiei si implicarea BKT in actiuni de Corporate Social Responsability (CSR) la nivelul global am avut ocazia sa discutam cu Rajiv Poddar, Joint Managing Director BKT.

Masini&Utilaje: Cum v-ati asumat preluarea si continuarea business-ului de familie? Este o provocare personala?
Rajiv Poddar: Gestionarea unui business de familie este cu adevarat o provocare personala, dat fiind faptul ca eu si tatal meu detinem 60 % din companie, insa tratam toate actiunile noastre in interiorul companiei cu foarte mult profesionalism. Abordarea
intr-o maniera cat mai profesionala este un punct foarte important din politica de management a companiei, iar aceasta abordare se poate vedea in toate departamentele noastre, inclusiv la nivelul fabricii. Din anul 2005 sunt direct implicat in activitatea companiei, insa nu am inceput pe o functie de top, am urmat o ascensiune graduala in cadrul echipei. Asa explicam si cresterea noastra intr-un timp atat de scurt, am dorit mereu sa crestem constant si sigur.
Masini&Utilaje: La Bhuj am vizitat fabrica de productie pentru anvelope, fabrica din care voi livrati in toata lumea. De ce ati ales Bhuj ca locatie pentru fabrica principala?
Rajiv Poddar: Fabrica din Bhuj a inglobat 3 fabrici pe care le-am avut anterior in nordul Indiei. In fabrica
din Bhuj am pus tot efortul si toata experienta noastra anterioara, iar construirea acestei fabrici a fost un salt extrem de important pentru noi. Fabrica din Bhuj a deschis pentru noi o noua piata, mai ales datorita faptului ca ne-a permis sa facem o unitate de productie de negru de fum.
Masini&Utilaje: In turul pe care l-am realizat la fabrica am putut vedea si zona rezidentiala construita special pentru angajatii fabricii? Au existat dificultati in gasirea de forta de munca pentru fabrica?
Rajiv Poddar: Fabrica din Bhuj ofera numeroase facilitati si beneficii pentru angajatii din fabrica. Aducerea oamenilor sa lucreze la fabrica nu este atat de dificila, insa retinerea lor este cu adevarat o problema cu care ne confruntam.
Trebuie sa le asiguram formari speciale, training-uri si programe de instruire care sa le permita sa asimileze cunostintele necesare pentru posturile vacante.
Masini&Utilaje: De ce ati luat decizia de instalare a unui unitati de productie de negru de fum?
Rajiv Poddar: Am decis sa construim inca de la inceput fabrica de carbon black care sa ne permita sa ne sustinem energetic pentru urmatorii 20-30 de ani. Unitatea de productie are o capacitate mult mai mare decat ceea ce avem noi nevoie in prezent. Astfel producem 50% pentru interesul nostru, iar 50% o vom vinde pe piata de energie.
Masini&Utilaje: Guvernul indian ofera facilitati pentru introducerea acestei
valori energetice in sistemul de stat?
Rajiv Poddar: Da, guvernul ofera beneficii pe care putem sa le accesam insa nu am aplicat pentru obtinerea lor.
Productia extra o folosim in beneficiul comunitatilor locale. Pentru ca ne aflam intr-o zona defavorizata din multe puncte de vedere,
consideram ca este foarte important sa sustinem comunitatile locale.
Masini&Utilaje: Pentru sustinerea comunitatilor locale din India desfasurati foarte multe campanii CSR. In ce
constau aceste campanii?
Rajiv Poddar: Anual alocam aproximativ 3% din bugetul nostru pentru campanii CSR, iar jumatate din acest buget vine in Bhuj. Pentru comunitatile locale ne ocupam de asigurari sociale si medicale, suportam interventii chirurgicale pentru cataracta, dar si alte interventii. Mai mult decat atat ne-am asumat responsabilitatea pentru asigurarea hranei a peste 5.000 de copii din cele 18 de sate din jurul Bhuj.
Masini&Utilaje: Campaniile CSR pe care le derulati se extind si la nivel global sau sunt concentrate doar in India?
Rajiv Poddar: Desfasuram si campanii CSR in alte zone ale lumii, insa acest lucru este gestionat de partenerii locali cu care colaboram. Desigur, aceste campanii ne ofera o vizibilitate sporita, insa bugetele noastre sunt concentrate in India. Consideram ca sunt foarte multe lucruri de facut in aceasta zona a lumii, de aceea dorim sa contribuim cat mai mult la dezvoltarea comunitatilor locale.
Masini&Utilaje: In cadrul conferintei de presa ati prezentat demersurile pentru deschiderea unui noi unitati de productie in SUA? De ce ati ales SUA ca un nou centru de productie?
Rajiv Poddar: In prezent piata noastra principala de productie este Europa, insa pentru aceasta piata reusim sa acoperim foarte bine zona de transport. Pentru SUA suntem deficitari in acest sens, transportul anvelopelor este destul de dificil catre spatiul american, de aceea am decis deschiderea unei unitati de productie in SUA.



"Vom continua cu planul nostru de pana acum, participarea la toate targurile comerciale internationale. Toate acestea vor fi gestionate direct, iar expozitiile regionale si locale vor fi gestionate de catre dealerii locali cu sprijinul  nostru. Vom continua bineinteles cu activitatile de PR prin intermediul mass-media, precum si comunicarea cu reviste diferite, de marketing digital si marketing offline."  Lucia Salmaso, Managing Director BKT
Anul XIV, nr. 158, apr 2019
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

Asphalt Romania, Aprilie 2019
 

TRUCK POWER , Martie 2019
 
Truck Power, Martie 2019

NEXT AUTO, Februarie 2019
 
NEXT AUTO, Februarie 2019

Trenchless Romania, November 2018
 
Trenchless Romania, November 2018
 
 
 

PARTENERI