Contactati-ne pentru a ocupa unul dintre spatiile de mai sus
Masini si Utilaje nr. 157

Tractorul agricol romanesc TAGRO, omologat de Registrul Auto Roman

04.04.2019
Tractorul agricol romanesc TAGRO, omologat de Registrul Auto Roman

TAGRO - tractorul agricol romanesc, conceput si realizat integral de IRUM Reghin, a fost omologat de Registrul Auto Roman. Aceasta omologare certifica inalta calitate a tractorului agricol, care respecta toate standardele europene.
Procesul de omologare a inceput de anul trecut. Spre sfarsitul anului 2018, TAGRO a fost supus unei serii de incercari statice si dinamice, efectuate de catre Departamentul Omologari al RAR Bucuresti, care au avut un rol important in definirea si optimizarea produsului, in conformitate cu normele impuse de catre Uniunea Europeana. Cele peste 45 de rapoarte au fost facute pe baza testarilor efectuate la sediul din RAR Bucuresti, dar si in afara tarii, la Universitatea din Bologna (IT) si Millbrook Proving Ground (UK).
‚‚In luna aprilie a acestui an, vom incepe productia componentelor si vom finaliza noua structura de asamblare a tractorului agricol romanesc. In luna iunie vor iesi pe poarta IRUM primele tractoare TAGRO. Pentru ca acest lucru sa fie posibil, specialistii au efectuat numeroase teste pe camp, la lucru, cu diferite echipamente si accesorii. Companiile din domeniul agricol din Romania, dar si din strainatate, vor beneficia de acum de un tractor performant, conceput integral in departamentul nostru de cercetare si dezvoltare", a declarat Mircea Oltean, CEO al companiei IRUM.
In anul 2018, fabrica IRUM a prezentat conceputul original (de la idee pana la produsul finit) al noului tractor agricol romanesc TAGRO. Proiectul inovator a presupus o investitie totala de peste 4 milioane de euro, iar dezvoltarea prototipurilor a implicat cele mai moderne tehnologii. 
TAGRO a primit de la RAR, in urma testelor efectuate, certificatul de omologare de tip asupra intregului vehicul. Specialistii Registrului Auto Roman certifica indeplinirea cerintelor tehnice si administrative, in raport cu regulamentul pentru vehiculele agricole si forestiere UE nr. 167/2013, cu ultimele modificari aduse de regulamentul delegat UE nr. 2018/830. Cu o cabina etansa, certificata ROPS (Roll Over Protective Structure) si FOPS (Falling Objects Protective Structure), ce impiedica intrarea prafului in interior, un bord fix inconjurat de dispozitive de control concepute pentru a eficientiza operarea sa, TAGRO poate fi considerat un vector al revitalizarii industriei constructoare de vehicule agricole din Romania.


 
Din punct de vedere tehnic, TAGRO presupune un sistem de tractiune integrala 4x4 ce se cupleaza electrohidraulic, cu o cutie de viteze cu 12 trepte pentru mersul inainte si 12 pentru mersul inapoi si cu o priza de putere independenta, pozitionata in partea din spate. Motorul este Diesel cu 4 cilindri in 4 timpi, pompa de injectie este de tip common rail, cu turbocompresor si intercooler, marca FPT Industrial (Fiat Powertrain Technologies), iar capacitatea cilindrica este de 3.387 cmc si poate dezvolta trei tipuri de putere, in functie de optiunea aleasa de client: 86, 95 sau 102 CP. Sistemul hidraulic de servodirectie ofera confort si incredere sporita schimbarilor de directie, chiar si atunci cand, prin intermediul tirantilor pentru cuplare rapida de categorie II si a carligului de remorcare reglabil pe inaltime, acesta tracteaza o remorca cu o masa maxim tehnic admisibila de 18.000 kg. 
IRUM Reghin este specializata in productia de tractoare agricole si forestiere si a functionat ca societate de stat pana in anul 1999, cand a fost achizitionata de MAVIPROD, o companie cu capital privat, integral romanesc.
Anul XIV, nr. 157, apr 2019
 
 
 
Citeste-ne on-line!
 

TRUCK POWER , Martie 2019
 
Truck Power, Martie 2019

NEXT AUTO, Februarie 2019
 
NEXT AUTO, Februarie 2019

Trenchless Romania, November 2018
 
Trenchless Romania, November 2018

Concrete Romania, August 2018
 
 
 
 

PARTENERI