Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

O PIATRĂ DE HOTAR PENTRU NIGERIA WIRTGEN GROUP ȘI JBN LUCREAZĂ ÎMPREUNĂ PENTRU A IMPLEMENTA UN PROIECT DEMONSTRATIV

O PIATRĂ DE HOTAR PENTRU NIGERIA WIRTGEN GROUP ȘI JBN LUCREAZĂ ÎMPREUNĂ PENTRU A IMPLEMENTA UN PROIECT DEMONSTRATIV

Ministerul Federal al Construcțiilor și Locuințelor din Nigeria a atribuit companiei Julius Berger Nigeria Plc (JBN) un proiect de modernizare și lărgire cu două benzi a autostrăzii A2. Traseul merge din capitala Abuja, situată în centrul țării, până la Kano, în nordul Nigeriei. Autostrada, care până acum a tot fost reparată parțial, va fi de acum încolo complet reconstruită. Conform proiectului, pe un lot de 375 km se vor îndepărta complet straturile de uzură și se va adăuga și câte o banda de oprire de urgență. Lucrarea va fi realizată într-un mod ecologic, utilizându-se procesul tehnologic de reciclare la rece.

UN PROIECT CU MARE RELEVANȚĂ ECONOMICĂ
Reabilitarea autostrăzii Abuja- Kaduna-Zaria-Kano (AKR) este parte a proiectului „Autostrada Trans-Africană”, o rețea care cuprinde proiecte de construcție de drumuri transcontinentale în Africa. Scopul este de a stimula economia africană printr-o rețea bine structurată și dezvoltată de infrastructură rutieră comercială. Acest lucru ar trebui să îmbunătățească legătura dintre regiunile mai puțin dezvoltate din punct de vedere economic din nord și regiunile sudice, mai prospere din punct de vedere economic.

TEHNOLOGIILE ECOLOGICE ÎN CENTRUL ATENȚIEI
Nigeria, cea mai mare economie africană, acordă o importanță tot mai mare utilizării tehnologiilor ecologice atunci când își extinde infrastructura rutieră. Încă de la început, reciclarea la rece, o tehnologie prietenoasă cu mediul, a fost considerată o alternativă la metodele convenționale de construcție rutieră. Propunerea companiei JBN de a folosi această metodă a fost unul dintre motivele pentru care i s-a atribuit contractul.

Reconstrucția autostrăzii este programată să fie finalizată în al doilea trimestru al anului 2023. Data de finalizare a structurilor speciale este programată pentru începutul lunii mai 2024. Chiar dacă programul de lucrări este strâns, compania JBN consideră că poate finaliza lucrările la termen datorită economiei de timp garantate de procesul de reciclare la rece din fabrică.

RECICLAREA LA RECE CU BITUM SPUMAT – O INOVAȚIE ÎN SECTORUL CONSTRUCȚIILOR DE DRUMURI DIN NIGERIA
În funcție de aplicație, procesul de reciclare la rece presupune amestecarea bitumului spumat cu materialele de construcție existente in situ, cu un reciclator la rece, sau în fabrică, cu un mixer mobil de reciclare la rece situat aproape de șantier. În cazul acestui proiect uriaș derulat pe un șantier de construcții itinerant, antreprenorul a decis că metoda „în fabrică” ar fi cea mai bună opțiune. Noul amestec bituminos astfel obținut este cunoscut sub numele de MSB (material stabilizat cu bitum). După asfaltare și compactare ulterioară, MSB se caracterizează prin durabilitate pe termen lung și proprietăți portante mari. Privit dintr-o perspectivă pe termen lung, MSB are alte avantaje: bitumul spumat care este încorporat asigură aderența punctuală în stratul reciclat la rece, prevenind formarea fisurilor și, ca parte a structurii pavajului, straturile permanente pregătite cu această metodă formează o fundație ideală pentru suprafața finală de asfalt cu grosimi de strat considerabil reduse sau mai puține straturi.

Compania Julius Berger Nigeria Plc a adoptat această metodă de construcție ca fiind cea mai bună soluție pe termen lung și o consideră o adevărată inovație în sectorul construcțiilor de drumuri din Nigeria: „Reciclarea la rece garantează utilizarea optimă a materialelor de construcție existente și, prin urmare, asigură conservarea resurselor valoroase. Acesta este motivul pentru care am fost prima companie de construcții din Nigeria angajată să exploateze întregul potențial al acestei tehnologii pentru compania noastră și clienții noștri”, explică directorul de proiect Benjamin Bott.

EXTINDEREA ÎN CONTINUARE A PARCULUI DE MAȘINI ALE GRUPULUI WIRTGEN
La începutul proiectului, au fost comandate două flote complete de mașini de reciclare la rece și asfaltare, care includeau 45 de echipamente. Acestea au inclus mașini de frezat de mare capacitate Wirtgen, stabilizatoare de sol și reciclatoare la rece Wirtgen, distribuitoare autopropulsate de împrăștiat liant Streumaster, concasoare mobile cu impact Kleemann și instalații de amestecare la rece Wirtgen, finisoare de asfalt și alimentatoare Vögele și role Hamm. În cadrul extinderii flotei, au fost livrate alte 30 de echipamente în Nigeria, „pentru că utilajele ne-au convins în trecut prin eficiența și durabilitatea lor. În plus, aici, în Nigeria, este oferit un suport postvânzare bun. Acesta joacă un rol important în disponibilitatea ridicată a mașinilor și este esențial pentru buna desfășurare a acestui mega proiect”, spune Bott.

METODELE DE CONSTRUCȚIE RENTABILE ASIGURĂ COSTURI SCĂZUTE PE CICLUL DE VIAȚĂ ALE AKR
Chiar și după extinderea proiectului, amprenta de carbon a șantierului a rămas remarcabil de scăzută. Procesul tehnologic de reciclare la rece are avantajul major de a oferi un potențial enorm de economisire a energiei în timpul reciclării materialului. Materialele reciclate nu trebuie să fie uscate sau încălzite, ceea ce duce la o economie de 10 până la 12 litri de combustibil pe tonă în comparație cu metodele convenționale de reabilitare. Reciclarea aproape completă a stratului de suprafață asigură și o reducere de până la 90% a transportului materialelor de construcție. În același timp, se pot economisi 90% din costurile pentru resurse și 100% din costurile de eliminare a materialelor.

Acest lucru are ca rezultat o reducere semnificativă a consumului de combustibil și emisii mai scăzute de CO₂. Mai presus de toate, având în vedere că achiziționarea de lianți este încă cel mai mare cost în repararea drumurilor, tehnologia de reciclare la rece reduce consumul de lianți cu până la 50%. Datorită proprietăților speciale ale BSM, aplicarea tehnologiei de reciclare la rece determină costuri foarte mici pe întreaga durată de viață a drumului – chiar și în cazul sectorului de autostradă Abuja- Kaduna-Zaria din Nigeria.

Machinery

Recent Posts:

Compania UTILBEN se mândrește cu un succes notabil pe care l-a obținut în doar 7 ani: vânzarea a 1.000 de utilaje de construcții Sunward în România. UTILBEN a încheiat un parteneriat cu producătorul Sunward Intelligent Equipment Group în anul 2017 și, d...


Citeste mai mult

Grupul Manitou, recunoscut la nivel mondial în domeniul echipamentelor specializate de manipulare și stivuire, a platformelor de lucru la înălțime și a utilajelor terasiere și de manipulare compacte, a anunțat la sfârșitul lunii februarie lansarea unei noi game de platforme ...


Citeste mai mult

HD Hyundai Construction Equipment (CE) a dezvăluit alte opt mini-excavatoare, cu greutăți de operare cuprinse între 1,7 și 5,5 tone, ce vor completă o gamă de 12 modele. Mini-excavatoarele din seria A, câștigătoare ale premiului RED DOT DESIGN, stabilesc noi niveluri de performan...


Citeste mai mult

Încărcătorul pe șenile este singura mașină pentru lucrări terasiere care poate face totul - curăță, încarcă, sapă, transportă, astupă și multe altele - chiar și în condiții de teren dificil, dur sau alunecos.Noul încărcător pe șenile Cat® 973 oferă o p...


Citeste mai mult