Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Next Auto

RENAULT A DEZVALUIT CEA DE-A CINCEA GENERATIE A LUI CLIO

RENAULT A DEZVALUIT CEA DE-A CINCEA GENERATIE A LUI CLIO

Pana la premiera noului Clio, de la Salonul de la Geneva, (martie 2019) Renault a prezentat primele imagini si informatii despre model. Spre deosebire de interiorul high-tech, care face revolutie cu Smart Cockpit, designul exterior a evoluat mai timid. Cu toate acestea, Renault Clio 5 castiga in eleganta si maturitate.

Renault Clio nu este un automobil ca toate celelalte. Timp de 29 de ani, concurenta l-a considerat un model rival, iar cumparatorii de automobile de oras drept modelul pe care trebuie sa-l aiba. Din 1990, modelul Clio a atras 15 milioane de clienti din intreaga lume, fiind modelul cel mai celebru si mai vandut al grupului Renault. In Europa este al doilea cel mai vandut automobil dupa VW Golf. Fenomenul este remarcabil, tinand seama ca apatra generatie, lansata in 2012, nu a fost niciodata confruntata cu o scadere a vanzarilor in timpul carierei sale, in ciuda entuziasmului crescand al automobilistilor pentru SUV-uri.

Trecerea la a cincea generatie ar parea ca este o operatie riscanta pentru Renault, care trebuie sa nu isi dezamageasca clientela sa si care, totodata, trebuie sa reziste concurentei care continua sa sporeasca nivelul de performanta al vehiculelor sale. Sa evolueze fara a trada spiritul liniei, aceasta a fost tema principala a caietului de sarcini care a fost prezentat designerilor celei de a cincea generatie a lui Renault Clio. „A cincea generatie a lui Clio este foarte importanta pentru noi, deoarece este un bestseller in segment si ocupa locul doi in clasamentul vanzarilor auto din Europa pentru toate categoriile. Acest model vedeta ofera cele mai bune elemente ale generatiilor anterioare. Designul exterior al lui Clio IV ne-a sedus clientii si continua sa o faca si astazi. Asa ca am decis sa pastram ADN-ul sau dar sa oferim mai multa modernitate si eleganta. La interior, este o adevarata revolutie, cu o imbunatatire vizibila a calitatii percepute, mai mult rafinament si o prezenta tehnologica forte. Este cel mai bun Clio de pana acum” - spunea Laurens van den Acker, Senior Vice President, Corporate Design.

EVOLUTIE LA EXTERIOR
In timp ce Renault Clio V inaugureaza platforma CMF-B, gandita de Alianta Renault-Nissan pentru a deschide calea spre e-mobilitate, designul exterior evolueaza lin, dar castiga in expresivitate, pastrand totodata o puternica continuitate estetica in linia lui Clio, asa cum si-a dorit Laurens van den Acker. La exterior, designerii au vrut sa ofere lui Clio o aparenta mai putin atletica si un pic mai eleganta. Noul Clio este scurtat cu 14 mm (lungime 4.048 mm), iar inaltimea scade cu 30 mm (1.440 mm) pentru a castiga in aerodinamicitate si in sportivitate. In acelasi timp latimea creste cu 66 mm (1.798 mm), iar volumul portbagajului sporeste cu 91 litri (391 litri). sunt semnatura blocurilor optice din fata si din spate.

La partea din fata luminile 100% LED sunt standard, iar farurile de zi au semnatura luminoasa in forma de «C», la fel ca si cele mai noi creatii ale marcii. Se remarca capota motorului, mai nervurata, calandrul mai mare si mai evazat, avand in centru ca si pana acum, diamantul simbol al brandului, dar mai impozant, precum si bara de protectie din fata, care este mai bine evidentiata de grilele mari care asigura o racire optima a motorului si de deflectoarele de aer instalate la nivelul pasajelor rotilor fata. La spate, forma blocurilor optice ale luminilor este mai rafinata si mai expresiva, remarcandu-se un efect de profunzime accentuat, dar si semnatura luminoasa in «C». Lampa a treia stop, amplasata la partea superioara a lunetei, este mai lunga si mai fina.

In lateral, se observa disparitia celei de a treia mici ferestre laterale, dar ramane la nivelul superior al montantului usii spate o adancitura pentru manerul de deschidere. Cu ocazia lansarii lui Clio V, Renault va oferi trei noi culori de caroserie («Orange Valencia», «Brown Vision» si «Celadon Blue»), ridicand la 11 numarul de culori de caroserie, la care se adauga si trei pachete de personalizare exterioara (rosu, portocaliu si negru).

REVOLUTIE LA INTERIOR
Cea mai mare noutate a lui Clio V este habitaclul. Renault a preluat toate criticile aduse precedentei generatii si a revizuit si modernizat complet amenajarea interioara a noului model pentru al face mai apreciat. Amenajarea interioara high-tech a lui Clio V este cu adevarat revolutionara si face sa se uite neconformitatile predecesorului sau. In primul rand iese in evidenta «Smart Cockpit-ul». Linia fluida a bordului subliniaza impresia de latime. Echipat cu cele mai mari panouri de bord digitale din segment, modelul ofera o ergonomie moderna pentru o experienta de conducere mai placuta.

Diagonala ecranului panoului de bord digital variaza intre 7" si 10", functie de versiune. Ecranul de 10" va putea integra pe afisajul sau si sistemul de navigatie GPS. O componenta cheie a noului «Smart Cockpit» este ecranul multimedia cu diagonala de 9,3" care va controla noul sistem infotainment numit Easy Link, dar si diferite reglaje ale vehiculului. Asezat vertical, deasupra consolei centrale si orientat spre sofer, este de doua ori mai mare decat varianta de 7", fiind cel mai mare ecran tactil instalat de Renault. Sub ecranul multimedia sunt dispuse comenzi tip clape de avion. Comenzile sistemului de climatizare sunt de tip rotativ.

Partea superioara a bordului, cu un design mai orizontal, ca si bordul propriu-zis, la fel ca si fetele interioare ale usilor si in jurul consolei centrale sunt acoperite cu un material plastic spumos de ultima generatie, moale la atingere. Consola centrala este mai ridicata, iar selectorul cutiei de viteze este mai scurt. Pe partea dinspre pasager, consola centrala dispune de un iluminat special ambiental, pe marginea exterioara, care accentueaza spatiul de lucru al soferului. Aceeasi lumina calda, indirecta si difuza o gasim si la insertiil e de pe panourile usilor. Consola centrala ofera inclusiv o zona de incarcare wireless a telefoanelor mobile. Fiecare client al noului Renault Clio V isi poate personaliza interiorul habitaclului dupa propria imaginatie, cu o gama larga de pachete de personalizare, hotarand asupra aspectului consolei centrale, tabloului de bord, panourilor usilor, volanului si cotierelor.

Ca intotdeauna in sfera noutatilor, apare si o noua editie «RS Line» . Direct inspirata de Renault Sport, aceasta editie a lui Renault Clio V, echipata cu un pachet estetic sportiv, va inlocui treptat vechea linie GT, atat de apreciata de pilotii de duminica. La data redactarii acestui articol, Renault nu facuse inca publice detalii despre motorizari, dar este de asteptat ca aceastea sa fie in mare parte preluate de la actuala generatie, cu specificatia ca noul motor de 1,3 litri benzina al grupului va lua locul celui de 1,2.

Next Auto

Recent Posts:

Noii senzori vor ajuta șoferii să parcheze în siguranță, în spații înguste, în zone urbane aglomerate.Falcon Electronics, companie românească cu 25 de ani de experiență în proiectarea, testarea și implementarea sistemelor electronice pentru autovehicule, ...


Citeste mai mult

Simona este Manager Promovare și Implementare Produse și Soluții în cadrul Holcim România, motiv pentru care am cunoscut-o anul trecut în calitate de partener al evenimentului nostru RoBuild Concrete Edition, în cadrul căruia a susținut o prezentare pe teme de tehnologii...


Citeste mai mult

TMC ELECTRIC MOBILITY a luat fiinţă acum 4 ani de zile mai mult ca un hobby al unui grup de pasionaţi de mobilit ate electrică şi de soluţii de încărcare vehicule electrice (automobile electrice şi vehicule pe două roţi cu propulsie electrică). Între timp chiar dacă hobby-ul ...


Citeste mai mult

Noul Mercedes-Benz GLE setează noi tendințe în segmentul premium, fiind nu doar mai confortabil pe carosabil, ci și mai performant pe off-road. Mai mult, datorită multiplelor inovații încorporate, a spațiului interior substanțial mai generos, a noului concept de control, nivelului...


Citeste mai mult