Follow us


Aboneaza-te la newsleter

Machinery

WIRTGEN W 380 CRI CEL MAI MODERN SI MAI PERFORMANT RECICLATOR LA RECE DIN LUME

WIRTGEN W 380 CRI CEL MAI MODERN SI MAI PERFORMANT RECICLATOR LA RECE DIN LUME

Este evident ca, in multe locuri, reteaua rutiera mondiala prezinta semne vizibile de imbatranire, in special datorita cresterii rapide a traficului de vehicule grele de marfuri. Mentinerea durabila a functionalitatii infrastructurilor rutiere depinde tot mai mult de reabilitarea structurala a cailor rutiere. Pentru a raspunde cerintelor legate de aceasta activitate, Wirtgen a dezvoltat reciclatorul la rece de inalta performanta W 380 Cri. Aceasta masina inovatoare a fost prezentata in premiera mondiala la salonul international Bauma 2019, ce s-a desfasurat in aceasta luna, la München.

PROVOCAREA: FINALIZAREA MAI RAPIDA A REABILITARII STRUCTURALE A DRUMURILOR
Proiectele de reabilitare a cailor rutiere moderne trebuie sa indeplineasca, oriunde in lume, aceleasi cerinte care, in principal, se rezuma la trei actiuni: sa fie rentabile, sa fie prietenoase cu mediul inconjurator si sa se finalizeze rapid, pentru ca timpul este esential. In nici un caz, reparatiile prin „peticire” a suprafetei carosabilului nu sunt durabile si nici nu rezolva cauza aparitiei defectelor.

SOLUTIA: TEHNOLOGIA DE RECICLARE LA RECE, DEZVOLTATA PENTRU PRIMA DATA DE WIRTGEN
Procesul de reciclare la rece, o tehnologie deja populara astazi si care va fi din ce in ce mai solicitata pe viitor, are ca obiectiv principal reciclarea materialului de suprafata a imbracamintii rutiere. In procesul de reciclare la rece, imbracamintea asfaltica este indepartata in situ, in intregime sau pe straturi, in functie de starea de uzura. Operatiunea se executa cu ajutorul mai multor masini care formeaza un tren de reciclare care poate opera pe toata latimea caii de rulare intr-o singura trecere, iar materialul frezat este imediat reutilizat pentru asfaltare, dupa amestecarea cu liantii potriviti.

W 380 CRI STABILESTE RITMUL PROCESULUI DE RECICLARE
In centrul trenului de reciclare se afla noul reciclator la rece W 380 CRi, de la Wirtgen, care poate freza stratul de asfalt pe latimi de lucru de 3.200, 3.500 si 3.800 mm, in cea mai mare parte a aplicatiilor la adancimi de 100 si 300 mm. In acelasi timp, materialul frezat este granulat si prin incorporarea de lianti, ca de exemplu cimentul, a unei emulsii bituminoase sau a bitumului spumant, il transforma intr-un amestec omogen nou. Cu o capacitate de mixare de pana la 800 t/h, reciclatorul la rece poate transfera cantitati mari de material reciclat in spate, spre un finisor de asfalt Vögele, prin intermediul unui conveier de descarcare pivotant si reglabil pe inaltime. Astfel se asigura un randament de lucru zilnic foarte ridicat care, in final, se reflecta in reabilitarea zilnica a suprafetei carosabile pe o lungime mai mare. In urma trenului de reciclare, compactarea suprafetei este facuta de compactori cu cilindrii tandem si cu roti, Hamm.

Reciclatoarele la rece de la Wirtgen indeparteaza straturile de asfalt prin frezare dupa procedeul «down-cut» (frezare de sus in jos). Acest procedeu, unde rotorul de frezare si cel de malaxare se rotesc sincronizat, a fost pus la punct de Wirtgen cu multi ani in urma. Acest procedeu a devenit parte fundamentala a operatiunilor de reciclare, face posibila variatia selectiva a dimensiunii agregatelor a materialului reciclat, ceea ce reprezinta un avantaj deosebit de important pentru drumurile asfaltate, vechi si uzate.

BITUM SPUMANT CU O FORMULA EXTREM DE DURABILA
Drumurile reabilitate prin folosirea procedurilor de reciclare la rece trebuie sa indeplineasca aceleasi cerinte in ceea ce priveste durata de utilizare ca si atunci cand ele au fost proiectate si construite dupa metodele conventionale. Odata cu dezvoltarea propriului echipament de laborator, Wirtgen a creat solutii care sa garanteze ca masurile de reabilitare vor fi rentabile si durabile, chiar inainte de a fi implementate. Drept rezultat, reciclarea nu numai ca face posibila definirea compozitiei optime a amestecului de asfalt reabilitat (RAP), dar permite si analiza directa a calitatii si a proprietatilor sale prin utilizarea incercarilor de rezistenta triaxiale si de tractiune pe esantioane.

De asemenea, calitatea bitumului spumant poate fi precis definita in laborator, inainte de debutul proiectului de reabilitare. Reciclarea la rece, in mod special cu bitum spumant, este din ce in ce mai populara printre autoritati si societatile de constructii rutiere. In acest proces, bitumul spumant este prelucrat la fata locului, cu materialele de constructie disponibile. Amestecul bituminos nou obtinut este cunoscut ca BSM (material bituminos stabilizat). Dupa compactarea finala, suprafata de asfalt prezinta o capacitate de incarcare durabila si extrem de ridicata. In ceea ce priveste comportamentul pe termen lung, BSM ofera si un alt avantaj: bitumul spumant adaugat in compozitie asigura o aderenta selectiva in stratul de reciclare la rece si previne formarea de fisuri. Straturile permanente astfel pregatite formeaza baza perfecta pentru asezarea stratului final de asfalt, cu o grosime considerabil redusa.

O TEHNOLOGIE RENTABILA SI CU COSTURI SCAZUTE PE TOT CICLUL DE VIATA
Procedeul de reciclare la rece are in plus avantajul major de a of eri un imens potential de economisire a energiei in timpul reciclarii materialelor. Materia prima reutilizata nu trebuie sa fie usc ata sau incalzita, ceea ce inseamna ca, in comparatie cu metodele conventionale de reabilitare, 10 – 12 litri de c ombustibil pot fi economisiti pentru o tona de material reciclat. Reutilizarea aproape completa a suprafetei imbracamintii rutiere asigura in egala masura o reducere cu pana la 90% a nevoii de a transporta materialele de constructie. In acelasi timp, societatile de constructii pot reduce cu 90% consumul de resurse si pot sa elimine complet necesitatea de a dispune de materiale de constructie. Acest lucru asigura reducerea semnificativa a consumului de combustibil si la reducerea considerabila a emisiilor de CO2.

Folosirea metodei de reciclare la rece permite economisirea cu pana la 50% a liantilor – ceea ce reprezinta cel mai mare potential de reducere a costurilor, deoarece liantii raman principalul factor de cost in reabilitarea rutiera. Gratie proprietatilor particulare a BSMului, tehnologia de reciclare la rece este sinonima cu costuri foarte scazute pe intreaga perioada de utilizare a drumurilor.

REABILITAREA DRUMURILOR FARA INTRERUPEREA TRAFICULUI RUTIER
In situatia in care se utilizeaza tehnologia de reciclare la rece, materialul indepartat din imbracamintea rutiera (RAP) este imediat reciclat si reutilizat, iar logistica pentru aceste operatiuni este minima si durata santierelor de reciclare la rece in situ este considerabil mai scurta decat in cazul proiectelor conventionale de reabilitare a drumurilor. Intreaga serie de masini necesare pentru desfasurarea procesului de reabilitare, acel tren de reciclare, se poate incadra in latimea unei singure benzi de circulatie. Acest lucru inseamna ca, pe drumurile cu doua benzi, circulatia vehiculelor se poate desfasura alternativ pe banda de circulatie ramasa disponibila. Pe drumurile cu doua benzi de circulatie pe sens, circulatia se desfasoara continuu, pe banda unde nu se executa lucrari dereabilitare, paralel cu santierul. In afara orelor normale de lucru, de obicei este disponibila intreaga latime a drumului deoarece asfaltul reciclat proaspat asternut poate fi utilizat temporar imediat dupa finalizarea compactorii.

NOUA GENERATIE DE RECICLATOARE LA RECE DE LA WIRTGEN POATE FI UTILIZATA, DE ASEMENEA, CA FREZE DE INALTA PERFORMANTA
In plus fata de modelele W 380 Cri (775 kW, UE Stag 5/US EPA Tier 4 Final) si W 380 CR (708 kW , UE nereglementat/US EPA Tier 2), noua generatie de reciclatoare la rece de la Wirtgen include si modelele W 240 CRi (775 kW, UE Stag 5/US EPA Tier 4 Final) si W 240 CR (708 kW , UE nereglementat/US EPA Tier 2). Totodata, modelele de reciclatoare la rece W 240 CRi si W 240 CR pot fi echipate cu grinzi de compactare sape Vögele AB 375 T extensibile, ce ajung la o latime de lucru maxima de 2.350 mm.

De asemenea, cele patru reciclatoare la rece vor putea fi utilizate ca masini de frezat de inalta performanta in procesul de frezare traditional «upcut » (frezare de jos in sus). Avand in vedere motorizarea si capacitatea impresionanta a conveierului, aceste reciclatoare ofera performante ridicate de frezare pana la o adancime de 350 mm – de exemplu pentru indepartarea mai multor sau a tuturor straturilor de asfalt, ori pentru lucrari de reabilitare foarte extinse, cum ar fi pe autostrazi sau pe pistele de decolare/aterizare din aeroporturi.

Machinery

Recent Posts:

Metso își extinde serviciile de monitorizare de la distanță pentru industria minieră prin deschiderea prin deschiderea primului său centru de performanță Metso în Santiago, Chile și prin dezvoltarea capacităților pentru un al doil ea centru de performanță Metso, cel din Chang...


Citeste mai mult

Calcarul a fost extras din cariera Ube Isa din Yamaguchi, Japonia, încă din 1948. Totuși, ceea ce face ca această mină să fie deosebită, este faptul că ea se află în imediata apropriere de o zonă rezidențială. Acesta a fost motivul pentru care societatea Ube Industries, propri...


Citeste mai mult

De curând, Hiarom Invest a lansat o versiune îmbunătățită a automacaralei de concepție proprie, în versiunea de la vârful gamei. Revista Mașini și Utilaje pentru Construcții v-a relatat de-a lungul timpului despre produsele realizate de compania românescă Hiaro...


Citeste mai mult

Echipa Mașini și Utilaje pentru Construcții a ajuns de data aceasta la Satu Mare pentru realizarea unui nou job report „Ridicare tabliere metalice pod peste Someș”, lucrare executată de Itinera S.p.A. unde cei de la Deme Macarale au lucrat cu două utilaje în tandem, o macara ...


Citeste mai mult